Ruilen of retourneren
Als je een bestelling hebt geplaatst via onze webwinkel zijn de kosten voor de retourzending altijd voor je eigen rekening.
Heb je een bestelling bij ons geplaatst via Bol.com, klik dan hier.
Te volgen stappen ruilen of retourneren
- Bij ruiling : je dient het artikel opnieuw via de website te bestellen. Het artikel wat niet past kun je op eigen kosten aan ons retourneren. Na onvangst van uw retourzending ontvang je het gehele bedrag (artikelbedrag + verzendkosten) van uw 1e bestelling retour. Zodoende betaal je maar 1 keer verzendkosten voor levering, namelijk de verzendkosten bij je 2e bestelling. De verzendkosten van de eerste levering nemen wij voor onze rekening.
- Bij retourneren: bij het retourneren van alle door uw bestelde artikelen, boeken wij het volledige bedrag, inclusief reeds betaalde verzendkosten, binnen 3/5 werkdagen (uiterlijk binnen 14 werkdagen) na ontvangst retour naar je bankrekening. Bij het retourneren van een gedeelte van je bestelling boeken wij het artikel bedrag binnen 3/5 werkdagen (uiterlijk binnen 14 werkdagen) na ontvangst retour naar je bankrekening.
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van onze artikelen kun je deze vanzelfsprekend retourneren, de verzendkosten voor de retourzending zijn altijd voor je eigen rekening.
Let op: stuur je pakket direct aan ons bedrijfsadres (niet naar een Pakket punt/Parcel shop).
Je dient bij retournering het RETOUR formulier of de door ons meegezonden pakbon in te vullen, en mee te sturen met de te retourneren artikelen. Dit formulier heb je bij uw bestelling ontvangen. Geen retourformulier bij je bestelling ontvangen ? Klik dan hier.
Voorwaarden ruilen of retourneren
• Je kunt je bestelling binnen 30 werkdagen na ontvangst van je bestelling retourneren (herroepingsrecht). Wanneer de producten niet binnen 30 dagen na ontvangst aan ons geretourneerd worden, wordt de overeenkomst bindend. Je kunt de artikelen dan niet meer retourneren.
• Bij ruiling binnen Nederland en België sturen wij je eenmalig gratis het artikel in de nieuwe maat toe. De kosten voor de retourzending zijn hierbij voor je eigen rekening. Let op: je dient het product opnieuw via onze website te bestellen. Nadat het artikel door ons retour is ontvangen, ontvang je het gehele aankoopbedrag, inclusief de door jou betaalde verzendkosten van retour. Zodoende betaal je maar 1 keer verzendkosten voor levering. Indien je voor de tweede keer wenst te ruilen zijn alle verzendkosten hiervoor voor je eigen rekening. Voor de ruilzending dien je de verzendkosten aan ons over te maken.
• Bij het retourneren van alle door uw bestelde artikelen, boeken wij het volledige bedrag, inclusief reeds betaalde verzendkosten, binnen 3/5 werkdagen (uiterlijk binnen 14 werkdagen) retour naar je bankrekening.
• Bij het retourneren van een gedeelte van je bestelling boeken wij het artikel bedrag binnen 3/5 werkdagen (uiterlijk binnen 14 werkdagen) retour naar je bankrekening. Let op: mocht je bestelling bij de retour verwerking onder de drempel van € 75,- komen dan worden alsnog de verzendkosten voor de heenzending in mindering gebracht op het retour bedrag.
Het retour bedrag ontvang je altijd op je bankrekening op naam van onze iDEAL partner Mollie, of als je via PayPal hebt betaald dan ontvang je het bedrag retour op je PayPal rekening. Indien je hebt gekozen voor de betaalmethode Klarna zorgen wij ervoor dat de betalingsverplichting bij Klarna komt te vervallen.
• Ruilen is mogelijk, echter wij zijn niet verantwoordelijk voor het verkeerd/niet opmeten/ niet goed nakijken van de maten van de Spaanse schoenen, kleedjes of prinsessenjurken door de klant zelf. De door ons aangegeven maatvoering op de website of advies aan de telefoon of via de chat functie is slechts een richtlijn. Alle kosten voor een eventuele retourzending zijn dan ook voor de klant zelf.
Let op Heb je bij uw bestelling een gratis artikel ontvangen of een artikel gekocht met een (bijpassend) gratis artikel? Dan dien je (ook) het gratis artikel retour te sturen, ook al stuur je maar een gedeelte van uw bestelling retour. Indien je het gratis artikel niet retour stuurt zijn wij helaas genoodzaakt om het bedrag van het gratis artikel te verrekenen met uw retourbedrag.
• De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:
- Kleding die gedragen is kan niet worden geretourneerd, wij vergoeden geen gebruiksschade/normale slijtage
- Kleding die naar parfum, rook of andere luchtjes ruikt of vlekken bevat kan niet worden geretourneerd
- Kleding waarvan het aangehechte kaartje (label) is verwijderd of gewassen is wordt niet retour genomen
- Spaanse schoenen met gebruikssporen onder de voetzolen/ schoenen die gedragen zijn worden niet retour genomen
Voor de schoenen geldt tevens : in originele schoenen doos (onbeschadigd) retourneren. Deze dienen verzonden te worden in de (originele) verzenddoos. Bij verzending van de schoenen (in schoenendoos met verzendlabel erop) ipv verzenddoos of bij beschadiging van de schoenen doos/ doos met tape erop, berekenen wij € 2,50.
De kosten voor het opnieuw opsturen zijn voor rekening van de klant. Voor de overige voorwaarden, zie onze Algemene Voorwaarden
Wil je gebruik maken van het herroepingsrecht ? Je vindt hier het herroepingsformulier.
Retour adres : Spaansejurk Nederland, Nering Bögelweg 113, 7418 HJ Deventer - Nederland
TIP : wellicht kun je, indien de Spaanse schoenen te groot zijn, een inlegzooltje in de schoen doen, welke je er weer uithaalt als de voet is gegroeid. Dit bespaart je de verzendkosten bij ruiling/retournering ! Wil je inlegzooltjes bestellen ? Klik dan hier.
Wat wordt bedoelt met `zonder gebruikssporen onder de voetzolen` ? Antwoord : wij adviseren je de Spaanse schoenen te passen op een zachte ondergrond (bv vloerbedekking), zodoende zullen de Spaanse schoenen bij het passen aan de onderkant van de zool niet beschadigd raken. Indien er gebruikssporen/krassen onder de voetzolen komen, door bv het passen van de schoenen op een parket vloer, kunnen wij de schoenen helaas niet terugnemen.
Niet tevreden?
We besteden veel aandacht aan de kwaliteit van onze produkten en de verzending van uw bestelling, maar het kan toch wel eens voorkomen dat er iets niet in orde is. Mocht dit het geval zijn, dan verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice via info@spaansejurk.nl